Agni oznacza ogień.. jeżeli chcesz wzmocnić mięśnie rdzenia kręgowego i poprawić trawienie, a także zmniejszyć napięcie i lęk to spróbuj tej praktyki oddechu.. poniżej dowiesz się również co to są bandhy i dlaczego dla lepszych efektów lepiej jest wykonywać agnisar razem z ich utrzymywaniem..

Agnisar:

  • w agnisar najpierw wstrzymujemy oddech na bezdechu, tak jak w bahya pranajamie, a następnie poruszamy mięśniami brzucha na zewnątrz i do wewnątrz. Najlepiej jest praktykować, gdy żołądek i jelita są puste, zazwyczaj wcześnie rano.
  • Agnisar można praktykować z bandhami lub bez utrzymywania bandh. Lepsze efekty są z bandhami.

Agnisar Pranayama – korzyści:

  • fizyczne korzyści z agnisar obejmują: wzmacnianie mięśni rdzenia kręgowego, poprawę działania układu trawiennego
  • otrzymujemy również wiele korzyści emocjonalnych, duchowych i psychicznych, w tym: zmniejszenie lęku, pobudzenie umysłu i ducha, budowanie zaufania, promowanie entuzjazmu, wzrost stabilności i determinacji
  • aktywowanie energii prany i wzmacnianie jej ruchu w górę
  • pomaga skupić się na górnych czakrach

Jeżeli chciałbyś/-łabyś otrzymać nasz e-book na temat oddychania w którym będą opisane wszystkie praktyki, to napisz do mnie maila na adres: happylife50plus@gmail.com

A teraz już czas na samą praktykę………………..

Ponieważ jest to już nasza szósta lekcja, to poniżej znajdziesz pięć poprzednich praktyk oraz część teoretyczną, którą podzieliliśmy na dwie części – warto zacząć od teorii, by dowiedzieć się po co mamy w ogóle praktykować oddech..

Lekcja pierwsza – Maha Yoga Pranayama

Lekcja druga – Adham Pranayama

Lekcja trzecia – Bhastrika

Lekcja czwarta – Kapalbhati

Lekcja piąta – NADI SHODHAN PRANAYAMA + ANULOMA-VILOMA PRANAYAMA

Teoria – część I

Teoria – część II

Wszystkie informacje, które tutaj napisałam oraz dużo więcej znajdziesz w naszym e-book-u i jeżeli chciałabyś/chciałbyś go otrzymać, to proszę napisz do mnie na adres: happylife50plus@gmail.com – e-book jest bezpłatny, tak samo jak cały nasz kurs. Dowiesz się z niego również kim są prowadzący, skąd zrodził się pomysł na ten 3 – miesięczny kurs nauki oddychania w wersji online oraz będzie też kilka słów o tym, po co w ogóle zajmować się oddechem, a potem przejdziemy już do konkretnych informacji i praktyk. Mam nadzieję, że zarówno nasze filmy, jak i ten e-book przyniosą Państwu wiele korzyści. Niemniej prosimy to wszystko traktować informacyjnie, ponieważ nie bierzemy odpowiedzialności za Państwa działania w domowym zaciszu. Zapoznajcie się proszę z tekstem poniżej..

Uwaga – nota prawna

Wszystkie materiały zawarte w ramach tego kursu są dostarczane wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych, a nie w celu leczenia jakichkolwiek zaburzeń czy stanów chorobowych. Porady oraz instrukcje zawarte w tym programie nie mogą zastąpić porad medycznych, a wszystkie zawarte informacje mogą być wykorzystywane w połączeniu ze wskazówkami i opieką lekarską. Autorzy niniejszej pracy oświadczają, że nie należy jej traktować jako zbioru porad medycznych. Zaproponowane techniki nie są formą diagnozy ani leczenia dolegliwości fizycznych, emocjonalnych czy medycznych. Autorzy pragną jedynie podzielić się informacjami o charakterze ogólnym, które mogą być częścią poszukiwania równowagi emocjonalnej i duchowej. Autorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje stosowania technik tu opisanych. Jeżeli zauważysz tutaj cokolwiek niepokojącego lub coś co może Ci szkodzić, to koniecznie skonsultuj to ze swoim lekarzem. Nasze życiowe potrzeby są różne dla każdej osoby, w zależności od wieku, płci, stanu zdrowia, przyjmowanych lekarstw etc. Dziękujemy, że poświęciłaś/-eś chwilkę czasu na zapoznanie się z tymi ważnymi informacjami i zachęcamy Ciebie do codziennej obserwacji swojego ciała i rozważnego podejmowania wszystkich decyzji dotyczących Twojego zdrowia.

Dodaj komentarz