To już nasza siódma praktyka – ale to nie jest praktyka oddechu dla każdego.. Nie powinny jej wykonywać kobiety w ciąży, ani podczas menstruacji, ale również osoby, które przeszły operacje, dlaczego? Dowiesz się z tekstu poniżej.. To najlepsza praktyka do wyrównania muladhara chakra, svadhisthana chakra i manipura chakra. Może łagodzić zaparcia i przepukliny, pozytywnie wpływać na osoby cierpiące na cukrzycę. Leczy choroby gruczołu prostaty, nasienia i moczu, wspiera trawienie, poprawia koncentrację i uspokaja umysł. Pomaga w leczeniu chorób związanych z macicą..

Bahya Pranayama:

  • Bahya to sanskrycki termin oznaczający “zewnętrzny”. Bahya pranajama jest techniką oddychania i jednym z podstawowych ćwiczeń oddechowych.
  • Usiądź w pozycji padmasany lub sukhasany (lub zastosuj zwykły siad ze skrzyżowanymi nogami), plecy wyprostowane, szyja wzdłuż kręgosłupa, ręce na kolanach, dłonie ułożone w kształcie miseczek. Kciuk i palec wskazujący połączone są ze sobą i skierowane do góry w jnana mudrze.
  • Podczas bahya pranajamy głęboko wciągamy powietrze, a następnie całkowicie je wydychamy i zatrzymujemy na bezdechu.  Oddech pozostaje podczas zatrzymywania wydechu, dlatego ta technika nazywa się bahya.
  • Następnie używamy trzech tzw. zamków (mula bandha, uddijana bandha i jalandhara bandha). Najpierw całkowicie opróżniamy płuca przez silny wydech i ściągamy mięśnie i więzadła wokół odbytu i narządów płciowych do góry (mula bandha), następnie podciągamy mięśnie wokół okolicy pępka popychając je w kierunku kręgosłupa i podciągając przeponę (uddijana bandha) do góry. Następnie skłaniamy twarz w dół, aby wepchnąć podbródek w dołek między obojczykami (jalandhara bandha). Plecy powinny być proste, a oddech tak długi, jak to możliwe.
  • Kobiety w ciąży nie powinny praktykować bahya pranajamy.
  • Kobiety podczas menstruacji również nie powinny praktykować, 2 dni po miesiączce można wrócić do praktyki.
  • od 4 do 6 miesięcy po operacjach nie można praktykować bahya pranajamy. 

Bahya Pranayama pomaga:

  • Bahya pranajama ma wiele zalet. Może łagodzić zaparcia i przepukliny, pozytywnie wpływać na osoby cierpiące na cukrzycę.
  • Leczy choroby gruczołu prostaty, nasienia i moczu, wspiera trawienie, poprawia koncentrację i uspokaja umysł.
  • Pomaga w leczeniu chorób związanych z macicą.
  • Przeciwskazaniem są choroby serca, problemy z ciśnieniem krwi.
  • Poprawia pracę nerek, wątroby, trzustki, jelita cienkiego i jelita grubego.
  • Bahya pranajamę trzeba wykonywać po kapalabhati, aby energia stworzona przez kapalabhati mogła ewoluować w większe formy. Należy ćwiczyć na czczo.
  • Zaangażowanie trzech bandh podczas praktyki nazywa się tribandha, znana z przebudzenia mocy kundalini.
  • Bahya pranajama jest najlepszą praktyką do wyrównania muladhara chakra, svadhisthana chakra i manipura chakra.

A teraz przejdźmy już do praktyki..

Jeżeli temat oddechu zainteresował Ciebie i chciałabyś/-łbyś otrzymać e-book, to napisz do mnie maila na adres: happylife50plus@gmail.com –> postaram się wysłać jak najszybciej..

Ponieważ jest to już nasza siódma lekcja, to poniżej znajdziesz sześć poprzednich praktyk oraz część teoretyczną, którą podzieliliśmy na dwie części – warto zacząć od teorii, by dowiedzieć się po co mamy w ogóle praktykować oddech..

Lekcja pierwsza – Maha Yoga Pranayama

Lekcja druga – Adham Pranayama

Lekcja trzecia – Bhastrika

Lekcja czwarta – Kapalbhati

Lekcja piąta – NADI SHODHAN PRANAYAMA + ANULOMA-VILOMA PRANAYAMA

Lekcja szósta – Agnisar Pranayama + Mula Bandha Pranayama

Teoria – część I

Teoria – część II

Wszystkie informacje, które tutaj napisałam oraz dużo więcej znajdziesz w naszym e-book-u i jeżeli chciałabyś/chciałbyś go otrzymać, to proszę napisz do mnie na adres: happylife50plus@gmail.com – e-book jest bezpłatny, tak samo jak cały nasz kurs. Dowiesz się z niego również kim są prowadzący, skąd zrodził się pomysł na ten 3 – miesięczny kurs nauki oddychania w wersji online oraz będzie też kilka słów o tym, po co w ogóle zajmować się oddechem, a potem przejdziemy już do konkretnych informacji i praktyk. Mam nadzieję, że zarówno nasze filmy, jak i ten e-book przyniosą Państwu wiele korzyści. Niemniej prosimy to wszystko traktować informacyjnie, ponieważ nie bierzemy odpowiedzialności za Państwa działania w domowym zaciszu. Zapoznajcie się proszę z tekstem poniżej..

Uwaga – nota prawna

Wszystkie materiały zawarte w ramach tego kursu są dostarczane wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych, a nie w celu leczenia jakichkolwiek zaburzeń czy stanów chorobowych. Porady oraz instrukcje zawarte w tym programie nie mogą zastąpić porad medycznych, a wszystkie zawarte informacje mogą być wykorzystywane w połączeniu ze wskazówkami i opieką lekarską. Autorzy niniejszej pracy oświadczają, że nie należy jej traktować jako zbioru porad medycznych. Zaproponowane techniki nie są formą diagnozy ani leczenia dolegliwości fizycznych, emocjonalnych czy medycznych. Autorzy pragną jedynie podzielić się informacjami o charakterze ogólnym, które mogą być częścią poszukiwania równowagi emocjonalnej i duchowej. Autorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje stosowania technik tu opisanych. Jeżeli zauważysz tutaj cokolwiek niepokojącego lub coś co może Ci szkodzić, to koniecznie skonsultuj to ze swoim lekarzem. Nasze życiowe potrzeby są różne dla każdej osoby, w zależności od wieku, płci, stanu zdrowia, przyjmowanych lekarstw etc. Dziękujemy, że poświęciłaś/-eś chwilkę czasu na zapoznanie się z tymi ważnymi informacjami i zachęcamy Ciebie do codziennej obserwacji swojego ciała i rozważnego podejmowania wszystkich decyzji dotyczących Twojego zdrowia.

Dodaj komentarz