Czy każdy może stosować techniki oddechowe? Każdy, ale nie każdą, ponieważ są wyjątki o których wspomnimy przy każdej praktyce..

Zawsze jak praktykujemy pranajamę, to:

– pomieszczenie powinno być czyste, przewietrzone z dostępem czystego powietrza (ale bez przeciągów) i najlepiej jasne

– powinnaś  być ubrana w wygodne i nie krępujące, nie obciskujące ubranie

– najlepiej usiąść twarzą w kierunku wschodu, w pozycji padmasany (pozycji lotosu), wajrasany (siad ze stopami pod pośladkami) lub sukhasany (pozycja siedząca z nogami skrzyżowanymi)

– ręce umieszczamy na kolanach

– staramy się oczyścić umysł likwidując: gniew, niewiedzę i przywiązanie

– skupiamy się na byciu tu i teraz, w tym pomieszczeniu ze spokojnym oddechem i wyprostowanym kręgosłupem

– dobrze jest też zamknąć oczy

Co potrzebujemy więcej? Do czego może nam się przysłużyć praktyka oddychania ADHAM PRANAYAMA? Jakie mamy rodzaje oddychania? I na wiele więcej zapraszam do lektury..

Dziś czas na drugą praktykę oddychania, czyli ADHAM PRANAYAMA..

Chyba wszyscy wiemy, że istnieją 3 rodzaje oddychania:

  1. Piersiowe – najpopularniejsze u kobiet, gdzie pracują głównie mięśnie klatki piersiowej
  2. Brzuszne – czyli przeponą, kiedy przy wdechu brzuch wypełnia się powietrzem, a przy wydechu cofa się w kierunku kręgosłupa
  3. Piersiowo – brzuszne – gdy podczas wdechu unosi się klatka piersiowa i pracuje przepona, ale brzuch pozostaje nieruchomy

Podczas wykonywania technik oddechowych przedstawionych na filmach pracujemy nad oddechem brzusznym, zwanym inaczej przeponowym. Dlaczego właśnie ten oddech jest tak bardzo ważny i co ma z tym wspólnego układ współczulny i przywspółczulny? – o tym dowiesz się za tydzień w kolejnej, trzeciej części, gdzie napiszę na temat praktyki oddychania o nazwie BHASTRIKA..

A teraz poznaj zalety Adham Pranayama:

  • adham pranajama to jogiczna technika oddychania, która polega na oddychaniu z brzucha; termin ten wywodzi się z sanskrytu – adham oznacza “niski”;
  • aby wykonać adham pranajamę, zaleca się rozpocząć od padmasany (pozycji lotosu), wajrasany (siad ze stopami pod pośladkami) lub sukhasany (pozycja siedząca z nogami skrzyżowanymi);
  • ręce są umieszczone na kolanach;
  • oczyść umysł likwidując: gniew, niewiedzę i przywiązanie;
  • bądź tu i teraz, w tym pomieszczeniu;
  • uspokój swój oddech;
  • kręgosłup wyprostowany, wyprostowana głowa, wzdłuż kręgosłupa;  
  • obserwuj swój oddech, jak powietrze dostaje się do nosa i wydostaje się z nosa;
  • zamknij oczy;
  • połóż jedną rękę na brzuchu, a drugą na klatce piersiowej; skoncentruj się na wdychaniu oraz rozszerzaniu i kurczeniu się jamy brzusznej podczas wdechów i wydechów;
  • tylko brzuch powinien unosić się i opadać, a klatka piersiowa nie powinna być pompowana; celem jest nabieranie powietrza do dolnych płatów płuc i brzucha;
  • adham pranajama może być również określana jako oddech brzuszny

Adham Pranayama – korzyści:

  • regularna praktyka tej pranajamy przynosi korzyści zarówno ciału, jak i umysłowi: wzmacnia mięśnie brzucha, poprawia trawienie, łagodzi bezsenność, zwiększa dostarczanie tlenu do organizmu
  • relaksuje ciało, pomaga w detoksykacji, wzmacnia układ odpornościowy, leczy stres, depresję, wspomaga emocjonalne uzdrawianie, pobudza umysł

To teraz czas na praktykę..

Tutaj zapraszam Was serdecznie do wysłuchania I i II części teorii:

Dowiecie się przede wszystkim po co w ogóle praktykować oddech, jakie pozycje należy przyjąć, jak przygotować pomieszczenie i po co nam dwie dziurki w nosie oraz wiele więcej..

Część I:

Część II:

Serdecznie zapraszam również do zapoznania się z pierwszą praktyką oddychania MAHA YOGA PRANAYAMA:

Wszystkie informacje, które tutaj napisałam oraz dużo więcej znajdziesz w naszym e-book-u i jeżeli chciałabyś/chciałbyś go otrzymać, to proszę napisz do mnie na adres: happylife50plus@gmail.com – e-book jest bezpłatny, tak samo jak cały nasz kurs. Dowiesz się z niego również kim są prowadzący, skąd zrodził się pomysł na ten 3 – miesięczny kurs nauki oddychania w wersji online oraz będzie też kilka słów o tym, po co w ogóle zajmować się oddechem, a potem przejdziemy już do konkretnych informacji i praktyk. Mam nadzieję, że zarówno nasze filmy, jak i ten e-book przyniosą Państwu wiele korzyści. Niemniej prosimy to wszystko traktować informacyjnie, ponieważ nie bierzemy odpowiedzialności za Państwa działania w domowym zaciszu. Zapoznajcie się proszę z tekstem poniżej..

Uwaga – nota prawna

Wszystkie materiały zawarte w ramach tego kursu są dostarczane wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych, a nie w celu leczenia jakichkolwiek zaburzeń czy stanów chorobowych. Porady oraz instrukcje zawarte w tym programie nie mogą zastąpić porad medycznych, a wszystkie zawarte informacje mogą być wykorzystywane w połączeniu ze wskazówkami i opieką lekarską. Autorzy niniejszej pracy oświadczają, że nie należy jej traktować jako zbioru porad medycznych. Zaproponowane techniki nie są formą diagnozy ani leczenia dolegliwości fizycznych, emocjonalnych czy medycznych. Autorzy pragną jedynie podzielić się informacjami o charakterze ogólnym, które mogą być częścią poszukiwania równowagi emocjonalnej i duchowej. Autorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje stosowania technik tu opisanych. Jeżeli zauważysz tutaj cokolwiek niepokojącego lub coś co może Ci szkodzić, to koniecznie skonsultuj to ze swoim lekarzem. Nasze życiowe potrzeby są różne dla każdej osoby, w zależności od wieku, płci, stanu zdrowia, przyjmowanych lekarstw etc. Dziękujemy, że poświęciłaś/-eś chwilkę czasu na zapoznanie się z tymi ważnymi informacjami i zachęcamy Ciebie do codziennej obserwacji swojego ciała i rozważnego podejmowania wszystkich decyzji dotyczących Twojego zdrowia.

Dodaj komentarz