Odkryjmy to, co nas wszystkich łączy.. ODDECH -> most między ciałem, umysłem i duszą – rozmowa Marzeny Surmińskiej z Piyush Mittal – teoria i 3 miesięczna praktyka

Serdecznie zapraszamy na 3 – miesięczny kurs praktyki oddechu – odkryjmy to, co nas wszystkich łączy..

PREMIERA 30.01.2021r – rozpoczniemy od teorii – a potem co tydzień przez 3 miesiące, zapraszamy na wspólną praktykę pranayamy – zaczynając od soboty 6.02.2021r. Zajęcia są przeznaczone zarówno dla osób początkujących, jak i wszystkich, którzy chcą pogłębić swoje doświadczenie. Wspólnie będziemy praktykować takie techniki, jak Bhastrika, Kapalbhati, Nadishodhan , Anulom-Vilom, Sitkari, Shitali, Bhramari, Bahya Pranayama, Agnisaar etc – gdzie krok po kroku, w domowym zaciszu nauczycie się prawidłowego oddychania. Nic się nie martw, jeżeli te nazwy nic Ci w tej chwili nie mówią – o wszystkim dowiesz się we właściwym czasie.

Pranayama – wyjaśnimy czym jest i dlaczego często ją się uważa za mechanizm samoleczenia i mówi, że jest kluczem do naszego ciała i umysłu. Z pierwszym oddechem się rodzimy, z ostatnim umieramy.. dlatego codziennie powinniśmy o niego dbać. Ale jak dbać? Właśnie stąd zrodził się pomysł, ponieważ oddychamy wszyscy.. jakoś.. a dobrze wiemy, że wszystko może być lekarstwem, ale i wszystko może szkodzić.

W wielkim skrócie.. słowo Pranayam składa się z dwóch słów: Praan (energia życiowa, bez której ciało jest po prostu martwe) i Aayam (rozpiętość czasowa, rozciąganie, wydłużanie). Powszechne zrozumienie pojęcia Pranayam mówi o technikach oddychania, ale jest czymś znacznie więcej i o tym też się dowiesz. Pranayam pomaga w doprowadzeniu ciała do stanu spokoju, tak aby zmysły zostały wycofane ze swoich obiektów zainteresowania, a umysł mógł zostać skierowany do wewnątrz, do intelektu i do różnych poziomów naszej pamięci. Dzięki temu procesowi można wyraźnie doświadczyć pięć poziomów w ciele, a mianowicie: pokarm, energia, umysł, intelekt i pamięć. To prowadzi do ostatnich trzech kroków Ashtaangyog, a mianowicie do kontemplacji (Dhaaranaa), koncentracji (Dhyaan) i wreszcie łączności (Samaadhi) z “ja” w kierunku jaźni / duszy / atman..

Więcej szczegółów teraz nie zdradzimy, ale jeżeli jesteś zainteresowana/-y to serdecznie zapraszamy 30.01.2021r na premierowy film wyjaśniający – dlaczego warto praktykować pranayamę, w jaki sposób możemy uspokoić nasz układ nerwowy, jak budować mindfulness, czym jest energia Prana, jak dzięki pranayama możemy lepiej zrozumieć działanie naszego umysłu, w jaki sposób oddech może nam pomagać, jak możemy za jego pomocą likwidować stres i wiele dolegliwości, oraz po co nam dwie dziurki w nosie.

Poniżej link do wydarzenia:

https://www.facebook.com/events/716275302609207?active_tab=about

Aby Ci nic nie umknęło, to zaznacz w wydarzeniu “wezmę udział” – na bieżąco będziemy tutaj podawać informacje oraz linki do kolejnych praktyk i jeżeli tylko masz ochotę, to przyślij maila na adres: happylife50plus@gmail.com, a co tydzień otrzymasz wprost do swojej skrzynki mailowej – link do kolejnej praktyki i tak przez 3 miesiące. W tytule maila wpisz proszę: imię i nazwisko_ODDECH

Wydarzenie jest całkowicie bezpłatne.

Poniżej link do pierwszej części naszej rozmowy:

A tutaj link do części drugiej:

Życzę owocnego oglądania.. a na pierwszą praktykę zapraszam już 6.02.2021r

Prowadzący:

Piyush Mittal – nauczyciel jogi i ajurwedy, wykładowca, autor i współautor licznych warsztatów oraz kursów instruktorskich (m.in. na instruktora jogi klasycznej, na konsultanta i terapeutę ajurwedy). Uczeń mistrza Chandra Mohan Bhandari’ego, mianowanego ambasadorem jogi na świecie, od którego uzyskał i bezustannie otrzymuje duchową wiedzę na temat medytacji, pranajamy, marma terapii i mindfulness. Założyciel i prezes Nirmala.pl Instytut Jogi i Ajurwedy (od 2017 roku). Absolwent Politechniki Warszawskiej na Wydziale Informatyki i Zarządzania. Jogę praktykuje od 35 lat. Według niego „JOGA TO PRZEDE WSZYSTKIM TWOJA DROGA DO SIEBIE PRZEZ SIEBIE”. Prowadzi roczne kursy na konsultanta i terapeutę ajurwedy oraz roczny kurs holistycznego terapeuty dla ciała i umysłu. Ma doświadczenie w przekazywaniu głębi indyjskiej sztuki dbania o ciało, umysł i duszę. Zdobywał je między innymi jako organizator ponad 150 warsztatów i kursów (w latach 2012-2019) oraz czterech Międzynarodowych Naukowych Konferencji Jogi i Ajurwedy (w latach 2013-2017), których partnerem było Ministerstwo Jogi, Ajurwedy i Naturoterapii (AYUSH) w Indiach; także jako prezes Centrum Jogi i Ajurwedy im. Bhandari’ego (w latach 2013-2017) oraz Instytutu Jogi i Ajurwedy w Sulisławiu. Potrafi przystępnie przekazać głęboką wiedzę zawartą w Wedach, Upaniszadach, Bhagawadgicie i Jogasutrach, którą uzyskuje od Swami Sarvapriyananda, Swami Niranjanada Saraswati. Współpracował z doktorami Ajurwedy Dhananji Nanayakkar i Kushanem Pathiraną, z którymi przeprowadził kursy Konsultanta Ajurwedy. Wykładał również mindfulness na studiach podyplomowych Holistyczne Zarządzanie Kapitałem Ludzkim. Prowadził zajęcia z jogi i ajurwedy na studiach podyplomowych Holistyczne Zarządzanie Samorozwojem. www.Nirmala.pl

Pomysłodawca i współorganizator:

Marzena Surmińska – psycholog, psychodietetyk, absolwentka Uniwersytetu Humanistycznospołecznego Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oddział we Wrocławiu, obecnie w trakcie rocznego kursu w Instytucie Jogi i Ajurwedy Nirmala.pl “Holistyczny terapeuta dla ciała i umysłu”, miłośniczka zdrowego stylu życia, z pasją dzieli się wiedzą i praktycznymi wskazówkami oraz edukuje, motywuje i wspiera. Z powodzeniem łączy najnowszą wiedzę z psychologii i psychodietetyki z najstarszym systemem medycznym jakim jest Ajurweda. Pomaga odnaleźć i utrzymać osobistą motywację oraz wyjść z błędnego koła odchudzania. Udowadnia innym, że niewielka zmiana nawyków żywieniowych jak i sam proces redukcji wagi przy odpowiednim wsparciu oraz nastawieniu mogą stać się wspaniałą przygodą. Oferuje wsparcie psychologiczne dla osób chcących zadbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Do tego pasjonatka podróży, zakochana w Azji i azjatyckim jedzeniu. Głęboko wierzy, że „żaden lek nie zastąpi zdrowego odżywiania , natomiast zdrowe odżywianie może zastąpić wiele lekarstw”. W drodze własnych doświadczeń, poszukując spokoju i równowagi odnalazła je w jodze i Ajurwedzie, praktykując pranayamę, mindfulness, jogę i medytację. Autorka książki “Jak zgubiłam szaleństwo i jak znalazłam spokój w sobie”, którą można nabyć na stronie wydawcy: https://www.zdrowiebezlekow.pl/ksiazki/14788-jak-zgubilam-szalenstwo-i-jak-znalazlam-spokoj-w-sobie.html . Od ponad 1,5 roku swoją wiedzą dzieli się również pisząc artykuły do miesięcznika “Zdrowie bez leków” oraz do książki „Almanach Zdrowia”. Autorka bloga www.HappyLife50plus.pl

Karol Kudra – zdjęcia, montaż, dźwięk – propagator zdrowego stylu życia www.KarolKudra.pl

A więc weź głęboki oddech i dołącz do nas.. bo najlepsze rzeczy w życiu, to nie rzeczy..

Już 6.02.2021r zapraszam na mój kanał na youtube na pierwszą praktykę oddychania..

https://www.youtube.com/channel/UCAGyL_lMVib7h9dcMR0641w

A tymczasem życzę miłego oglądania i wysłuchania po co w ogóle praktykować oddech, a potem z teorią pójdziemy w praktykę..

3 Komentarze

Dodaj komentarz