ODDECH -> most między ciałem, umysłem i duszą – zapraszam Was do wysłuchania mojej rozmowy z Piyush Mittal..

Pranayama – wyjaśnimy czym jest i dlaczego często ją się uważa za mechanizm samoleczenia i mówi, że jest kluczem do naszego ciała i umysłu. Z pierwszym oddechem się rodzimy, z ostatnim umieramy.. dlatego codziennie powinniśmy o niego dbać. Ale jak dbać? Właśnie stąd zrodził się pomysł, ponieważ oddychamy wszyscy.. jakoś.. a dobrze wiemy, że wszystko może być lekarstwem, ale i wszystko może szkodzić. A jeżeli ten temat Ciebie zainteresował, to zapraszam do dalszej lektury..

W wielkim skrócie słowo Pranayam składa się z dwóch słów: Praan, czyli energia życiowa, bez której ciało jest po prostu martwe i Aayam, czyli rozpiętość czasowa, rozciąganie, wydłużanie. Powszechne zrozumienie pojęcia Pranayam mówi o technikach oddychania, ale jest czymś znacznie więcej. Pranayam pomaga w doprowadzeniu ciała do stanu spokoju, tak aby zmysły zostały wycofane ze swoich obiektów zainteresowania, a umysł mógł zostać skierowany do wewnątrz, do intelektu i do różnych poziomów naszej  pamięci. Dzięki temu procesowi można wyraźnie doświadczyć pięć poziomów w ciele, a mianowicie: pokarm, energia, umysł, intelekt i pamięć. To prowadzi do ostatnich trzech kroków Ashtaangyog, a mianowicie do kontemplacji (Dhaaranaa), koncentracji (Dhyaan) i wreszcie łączności (Samaadhi)  z “ja” w kierunku jaźni/duszy/atman..

Dziś odbyła się premiera naszej rozmowy na Youtube – dlatego zamiast czytać po prostu kliknij w obrazki poniżej, zrób sobie dobrą herbatkę, usiądź wygodnie i wysłuchaj w spokoju. Naszą rozmowę podzieliliśmy na dwie części, ponieważ wiemy, że ciężko jest wygospodarować naraz całą godzinę, ale pół godziny już dużo łatwiej, prawda? Dowiesz się m.in. dlaczego warto praktykować pranayamę, w jaki sposób możemy uspokoić nasz układ nerwowy, jak budować mindfulness, czym jest energia Prana, jak dzięki pranayama możemy lepiej zrozumieć działanie naszego umysłu, w jaki sposób oddech może nam pomagać, jak możemy za jego pomocą likwidować stres i wiele dolegliwości, oraz po co nam dwie dziurki w nosie.

Tutaj znajdziesz część I

A tutaj znajdziesz część II

KIM JESTEŚMY?

Prowadzący:

Piyush Mittal – nauczyciel jogi i ajurwedy, wykładowca, autor i współautor licznych warsztatów oraz kursów instruktorskich (m.in. na instruktora jogi klasycznej, na konsultanta i terapeutę ajurwedy). Uczeń mistrza Chandra Mohan Bhandari’ego, mianowanego ambasadorem jogi na świecie, od którego uzyskał i bezustannie otrzymuje duchową wiedzę na temat medytacji, pranajamy, marma terapii i mindfulness. Założyciel i prezes Nirmala.pl Instytut Jogi i Ajurwedy (od 2017 roku). Absolwent Politechniki Warszawskiej na Wydziale Informatyki i Zarządzania. Jogę praktykuje od 35 lat. Według niego „JOGA TO PRZEDE WSZYSTKIM TWOJA DROGA DO SIEBIE PRZEZ SIEBIE”. Prowadzi roczne kursy na konsultanta i terapeutę ajurwedy oraz roczny kurs holistycznego terapeuty dla ciała i umysłu. Ma doświadczenie w przekazywaniu głębi indyjskiej sztuki dbania o ciało, umysł i duszę. Zdobywał je między innymi jako organizator ponad 150 warsztatów i kursów (w latach 2012-2019) oraz czterech Międzynarodowych Naukowych Konferencji Jogi i Ajurwedy (w latach 2013-2017), których partnerem było Ministerstwo Jogi, Ajurwedy i Naturoterapii (AYUSH) w Indiach; także jako prezes Centrum Jogi i Ajurwedy im. Bhandari’ego (w latach 2013-2017) oraz Instytutu Jogi i Ajurwedy w Sulisławiu. Potrafi przystępnie przekazać głęboką wiedzę zawartą w Wedach, Upaniszadach, Bhagawadgicie i Jogasutrach, którą uzyskuje od Swami Sarvapriyananda, Swami Niranjanada Saraswati. Współpracował z doktorami Ajurwedy Dhananji Nanayakkar i Kushanem Pathiraną, z którymi przeprowadził kursy Konsultanta Ajurwedy. Wykładał również mindfulness na studiach podyplomowych Holistyczne Zarządzanie Kapitałem Ludzkim. Prowadził zajęcia z jogi i ajurwedy na studiach podyplomowych Holistyczne Zarządzanie Samorozwojem. www.Nirmala.pl

Pomysłodawca i współorganizator:

Marzena Surmińska – psycholog, psychodietetyk, absolwentka Uniwersytetu Humanistycznospołecznego Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oddział we Wrocławiu, obecnie w trakcie rocznego kursu w Instytucie Jogi i Ajurwedy Nirmala.pl “Holistyczny terapeuta dla ciała i umysłu”, miłośniczka zdrowego stylu życia, z pasją dzieli się wiedzą i praktycznymi wskazówkami oraz edukuje, motywuje i wspiera. Z powodzeniem łączy najnowszą wiedzę z psychologii i psychodietetyki z najstarszym systemem medycznym jakim jest Ajurweda. Pomaga odnaleźć i utrzymać osobistą motywację oraz wyjść z błędnego koła odchudzania. Udowadnia innym, że niewielka zmiana nawyków żywieniowych jak i sam proces redukcji wagi przy odpowiednim wsparciu oraz nastawieniu mogą stać się wspaniałą przygodą. Oferuje wsparcie psychologiczne dla osób chcących zadbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Do tego pasjonatka podróży, zakochana w Azji i azjatyckim jedzeniu. Głęboko wierzy, że „żaden lek nie zastąpi zdrowego odżywiania , natomiast zdrowe odżywianie może zastąpić wiele lekarstw”. W drodze własnych doświadczeń, poszukując spokoju i równowagi odnalazła je w jodze i Ajurwedzie, praktykując pranayamę, mindfulness, jogę i medytację. Autorka książki “Jak zgubiłam szaleństwo i jak znalazłam spokój w sobie”, którą można nabyć na stronie wydawcy: https://www.zdrowiebezlekow.pl/ksiazki/14788-jak-zgubilam-szalenstwo-i-jak-znalazlam-spokoj-w-sobie.html . Od ponad 1,5 roku swoją wiedzą dzieli się również pisząc artykuły do miesięcznika “Zdrowie bez leków” oraz do książki „Almanach Zdrowia”. Autorka bloga www.HappyLife50plus.pl

Zachęcam Ciebie też do zajrzenia tutaj – ponieważ przygotowaliśmy też wydarzenie na Facebook-u i jeżeli chcesz aby nic Ci nie umknęło – to zapraszam do udziału..

Wszystkie informacje, które tutaj napisałam oraz dużo więcej znajdziesz w naszym e-book-u i jeżeli chciałabyś/chciałbyś go otrzymać, to proszę napisz do mnie na adres: happylife50plus@gmail.com – e-book jest bezpłatny, tak samo jak cały nasz kurs. Dowiesz się z niego również kim są prowadzący, skąd zrodził się pomysł na ten 3 – miesięczny kurs nauki oddychania w wersji online oraz będzie też kilka słów o tym, po co w ogóle zajmować się oddechem, a potem przejdziemy już do konkretnych informacji i praktyk. Mam nadzieję, że zarówno nasze filmy, jak i ten e-book przyniosą Państwu wiele korzyści. Niemniej prosimy to wszystko traktować informacyjnie, ponieważ nie bierzemy odpowiedzialności za Państwa działania w domowym zaciszu. Zapoznajcie się proszę z tekstem poniżej..

Uwaga – nota prawna

Wszystkie materiały zawarte w ramach tego kursu są dostarczane wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych, a nie w celu leczenia jakichkolwiek zaburzeń czy stanów chorobowych. Porady oraz instrukcje zawarte w tym programie nie mogą zastąpić porad medycznych, a wszystkie zawarte informacje mogą być wykorzystywane w połączeniu ze wskazówkami i opieką lekarską. Autorzy niniejszej pracy oświadczają, że nie należy jej traktować jako zbioru porad medycznych. Zaproponowane techniki nie są formą diagnozy ani leczenia dolegliwości fizycznych, emocjonalnych czy medycznych. Autorzy pragną jedynie podzielić się informacjami o charakterze ogólnym, które mogą być częścią poszukiwania równowagi emocjonalnej i duchowej. Autorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje stosowania technik tu opisanych. Jeżeli zauważysz tutaj cokolwiek niepokojącego lub coś co może Ci szkodzić, to koniecznie skonsultuj to ze swoim lekarzem. Nasze życiowe potrzeby są różne dla każdej osoby, w zależności od wieku, płci, stanu zdrowia, przyjmowanych lekarstw etc. Dziękujemy, że poświęciłaś/-eś chwilkę czasu na zapoznanie się z tymi ważnymi informacjami i zachęcamy Ciebie do codziennej obserwacji swojego ciała i rozważnego podejmowania wszystkich decyzji dotyczących Twojego zdrowia.

Dodaj komentarz